Friday 4 November 2011

Allah lebih mengetahui apa yang terbaik

Assalamualaikum....
Alhamdulillah...
Allah telah memberi petunjuk...
Walaupun ianya sakit untuk diterima...
Aku tahu...
Ada hikmahnya...
Terima kasih Ya Allah...
Engkau telah menyedarkan diriku...
PemberianMu ini memberiku semangat untuk menapak lebih jauh...
Walaupun ianya tidak sebesar seperti yang ku harapkan...
Aku bersyukur...
Terima kasih Ya Allah...
Engkaulah yang Maha Besar...
Hanya Engkaulah yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diriku...
PemberianMu ini telah membuka mataku...
Untuk menyedari dari segala kekhilafan...
Untuk menyedari dari segala kealpaan...
Untuk menyedari dari segala kesesatan...
Terima kasih Ya Allah...
Sesungguhnya diriku ini tidak jemu untuk mengucapkan syukur kepadaMu...
Aku mohon kepadaMu Ya Allah...
Berikanlah aku kekuatan...
Supaya aku lebih kuat untuk menghadapi segala dugaan,cabaran dan ujian...
Aku mohon padaMu Ya Allah...
Ampunkanlah diriku...
Ampunkanlah hambaMu yang kerdil ini...
Ampunkanlah ibu dan bapaku...
Ampunkanlah keluargaku...
Ampunkanlah guru-guruku...
Ampunkanlah  rakan-rakanku...
Ampunkanlah semua hambaMu...
Amin...


saya tahu,apa yang Allah berikan adalah yang terbaik...
saya reda...
saya terima segalanya dengan hati yang terbuka...
saya tahu,tidak semua perkara kita akan dapat...
yang utamanya usaha itu sangat penting...
saya akan cuba lagi...
peluang itu sentiasa ada buat saya...
saya percaya...
sesungguhnya hanya Allah sahaja yang tahu apa yang yang terbaik...
kerana...
hanya Dia sahaja yang mampu memberikan yang terbaik untuk semua...
Wallahualam...

No comments:

Post a Comment